Not bonsai related - Dioscorea Elephantipes

I planted a few Dioscorea Elephantipes seeds 3 weeks ago together with some chili seeds. The chilis sprouted almost immediately but the Dioscoreas can take up to a year to sprout. I was happily surprised to see a seedling push through the substrate as I prepared breakfast for the kods this morning! No April's fool joke!
I would never do bonsai from seed, it's just to long waiting. Dioscoreas grow really slow as well. The caudex grows about a centimeter in diameter a year. I would rather have bought a 3-4 year old plant but I have been looking for one for three years now and realized I can just as well grow from seed. They are not very common in stores in my part of the world.

Here's a link to some older specimens:
http://www.bihrmann.com/caudiciforms/subs/dio-ele-sub.asp

Here's a picture of mine: ;)

4 comments:

  1. Lol, I misspelled kids kods :D
    Link isn't klickable but I can't edit the post for some reason. Copy+paste if you're curious.
    //Ingvar

    ReplyDelete
  2. Jag har själv frösått zelkova, granatäpple, judasträd, perukbuske - och så min turkiska tall - plus sorter som jag haft och som dött förstås. Dessutom har jag fått av Ken frösådda japanska lönnar, kamellia och ginkgo - och vad hette det senaste jag fick? - Rhus nånting... Han hämtar frön i Japan, man kan ju inte tacka nej.

    - Jag vet, jag är en optimist som tror att jag ska leva hur länge som helst...

    ReplyDelete
  3. Denna växt var en helt ny bekantskap för mig!

    ReplyDelete
  4. Ja, jag har också något numer avlidet fröförsök men jag har varken tålamod eller plats för alla små experiment man lätt samlar på sig. 10 - 20 blivande bonsaier är max, allt annat måste vara ätbart ( innomhus däremot, oj oj oj...)

    ReplyDelete